Gisteren was ik op de sportschool en hoorde ik twee moeders (met een maatje meer) praten over Fajah Lourens en haar Killerbody boeken. Volgens hun was het onmogelijk om als moeder een Killerbody te hebben “want zeg nou zelf, niet iedereen wordt geboren met een prachtig lijfje als die van Fajah”. Ondertussen had de één wel een maagverkleining ingepland, maar dat terzijde. Is een killerbody voor moeders haalbaar?

Persoonlijk ben ik erg sportief aangelegd en hoort sporten en gezond eten tot mijn lifestyle. Maar ook ik ben me ervan bewust dat sinds mijn moederschap dit wel op een wat lager pitje is geraakt. Bijna fulltime werken, tijd doorbrengen met je gezin, het huishouden en dan ook nog eens bewust eten en sporten zijn veel ballen die je hoog moet houden. Zeker als je daarnaast nog een (soort van) privé leven wilt. Ik ga daarom ook niet zeggen dat iedere moeder een killerbody kan hebben, maar ik wil wel aangeven dat je als moeder niet perse met een maatje meer door het leven hoeft.

Zelf heb ik voor een moeder een redelijk goed figuur. Al had ik graag een killerbody gehad. Toch mag ik niet klagen met mijn maatje 36! Ben ik van nature dan gezegend met een top figuur? Nee dat zeker niet! Maar ik ben wel bewust van wat ik eet (en niet eet) en probeer met enige regelmaat te bewegen. Natuurlijk gaat dat de ene keer beter dan de andere keer en eet ik ook af en toe chocolade. Maar in de regel ben ik wel bewust bezig en daar gaat het om.

Met nog zo’n 4 maanden te gaan voordat de bikini’s weer uit de kast komen, wordt het tijd om te werken aan een “killerbody”. En om dit te bereiken combineer ik regelmatig het nuttige met het aangename. Mijn zoontje is dol op rennen. In de zomer ren ik dan ook elke avond met hem hand in hand door de wijk. En nu het koud is gaan we voetballen of springen boven in de lange gang. Zo verbrand ik terwijl ik mijn zoontje aandacht geef ongemerkt veel calorieën. Ook doen we veel pakkertje en doe ik weleens buikspieren samen met hem. Wat hij ook leuk vind is om samen te gaan squatten.

Verder sport ik 3x per week. Ik fitness door de weeks als hij slaapt en op vrijdag kickbox ik om 19 uur. Dan blijft hij langer op en nadat ik gedouched heb, gaan we daarna samen in bed liggen. Daarnaast probeer ik 2x per week ochtendcardio te doen. Ik maak dan een flesje melk voor hem klaar. En terwijl hij zijn TV momentje heeft, ga ik mijn cardio sessie houden. Soms mag hij in het weekend met me mee naar mijn sportclub. Dat kan omdat er een kinderopvang is. Dat is wel handig.

Is een killerbody haalbaar? Ik geef het toe, dat is een grote uitdaging, maar zeker niet onmogelijk. Met de juiste voeding en een goed plan met wat je gaat doen voordat je op de gym bent zou dat moeten lukken. Fajah Lourens geeft in haar boek hier handige adviezen voor. Killerbody? Niet persé. Maar het zou wel voor de meeste moeders haalbaar moeten zijn om een gezond gewicht te hebben. Dan zit je ook veel lekkerder in je vel!

Vond je dit blog interessant? Waardeer het hieronder met sterren! Volg ons op Facebook, Instagram, Twitter of via RSS om geen artikel te hoeven missen. Of schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Killerbody voor moeders haalbaar?
2.1Totale score
Waardering gebruiker: (6 Stemmen)

Over de auteur

Nicole
Redacteur
Google+

Moeder van Jayce (2014) & Djaro (2018), eigenaar van MoederMagazine.nl, Online Marketeer, (gast)blogger Online Marketing, sportfanaat, doener, vindingrijk, spontaan, enthousiast en sportief. Verder ben ik voorstander van een zo natuurlijk mogelijke opvoeding en pure voeding. Naast dat ik in het weekend (samen met mijn vriend) en avond actief ben met onze zoontjes breng ik ook veel tijd door met vrienden en familie. Ook ga ik zo af en toe een avondje uit en sport ik 2-3x per week. Slapen doe ik veel te weinig, maar ik probeer wel het beste uit alle werelden te halen. Alles met de beste bedoelingen, eerlijk en vol positiviteit!

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.